Dodaj produkty podając kody
Czas na odczarowanie puszki w polskim krafcie! Kampania PUSZKA 2.0

Puszka to nie tylko nowa jakość, ale i konieczność w piwnym krafcie w Polsce! Dlaczego? Piwny kraft, jako dziedzina rzemiosła, powinna być jak najbliżej natury i prezentować społecznie odpowiedzialną postawę odnośnie produkcji i dystrybucji piwa. Jednym z konkretnych dowodów na to jest wprowadzenie do oferty ekologicznego opakowania, jakim jest puszka.
Tworząc #PiwneMosty chcemy głośno mówić o wielu ważnych aspektach funkcjonowania branży piw rzemieślniczych, dlatego włączamy się do Kampanii PUSZKA 2.0, zainaugurowanej przez Browar Stu Mostów.
W tej akcji nie chodzi o obalanie mitów na temat puszki, w tym tego o rzekomym negatywnym wpływie puszki na smak piwa. Było to już przedmiotem wielu fachowych publikacji, do których łatwo dotrzeć w Internecie. Chcemy zachęcić odbiorców do rzetelnego rachunku ekonomicznego, społecznego i ekologicznego, którego efekt bez wątpienia potwierdza zasadność sięgnięcia po to doskonałe, ale ciągle jeszcze niszowe i niedoceniane w polskim krafcie opakowanie.
Fakty mówią same za siebie:
1. Puszka podobnie jak butelka podlega procesowi recyklingu, ale proces ten jest tańszy, mniej energochłonny i generuje mniej odpadów. Ponadto dzięki łatwej i powszechnie dostępnej możliwości złomowania – puszki nie zaśmiecają naszego krajobrazu zbyt długo.
2. Puszka jest opakowaniem lżejszym i mniejszym gabarytowo niż butelka, co powoduje, że ciężarówka wypełniona piwem w puszce „na raz” przewozi więcej – czyli na tej samej powierzchni palety i samochodu może zmieścić się większa ilość piwa w puszkach, redukując tym samym zarówno koszty transportu, jak i ślad węglowy całego łańcucha dostaw.
3. Puszka jest opakowaniem technologicznie w niczym nie ustępującym butelce, a do tego tańszym w eksploatacji i zdecydowanie lepszym jeśli chodzi o przechowywanie intensywnie chmielonych stylów piwnych. Do tego nie przepuszcza światła, co ma ogromne znaczenie zarówno dla jakości piwa jak i zawartych w nim aromatów.
4. Puszka jest opakowaniem nowoczesnym, dowodzącym wysokiej świadomości i odpowiedzialności społecznej branży – najlepiej świadczy o tym praktyka wielu topowych browarów zagranicznych rozlewających swoje piwa w takie właśnie opakowania.
Wiemy, że nawet wśród części zagorzałych fanów rzemieślniczego piwa (nieuzasadniona) awersja do puszki jest głęboko zakorzeniona, ale tak jak wierzymy, że piwny kraft to przede wszystkim ludzie, którzy go tworzą – tak samo tkwi w nas przekonanie, że są to ludzie społecznie i ekologicznie świadomi, o dużej otwartości i pragnący od życia więcej – smaku, spotkań oraz towarzyszących im rozmów!
To właśnie do nich mówimy: odpowiedzialność, ekologia i nowoczesność muszą stać się tożsame z piwowarstwem rzemieślniczym – wkroczmy wspólnie w fazę PUSZKA 2.0 w polskim krafcie!